Technické problémyDomovO autoroviReklamaAko sa chrániť...Kontakt
Biopočasie - denná predpoveď
Medicínsko - meteorologická prognóza
Ako sa chrániť...

Ako sa chrániť pred nepriaznivými účinkami počasia?

Jednoduchá liečba meteorosenzitivity v tom zmysle, že užijem tabletku a prestanem byť meteorosenzitívny neexistuje. Ale je veľa spôsobov, ako meteorosenzitivite predchádzať, alebo ju zmierniť.
Ak reagujeme na počasie a jeho zmeny citlivo, hlavne ak sa objavujú alebo zhoršujú zdravotné ťažkosti, je predovšetkým nutné zistiť, ako sme na tom zdravotne. Ak trpíme na nejaké ochorenie je potrebné udržať ho podľa možnosti stabilizované, ale môže sa objaviť aj choroba, o ktorej nevieme , napr. vysoký krvný tlak, cukrovka, žalúdočné vredy a pod. Pri vhodnej liečbe, prípadne vyliečení meteorosenzitivita ustupuje.

Všeobecne možno povedať, že dôležitá je prevencia. Starostlivosť o zdravie je jedna z najzákladnejších podmienok prevencie chorôb a teda aj zachovania dobrého zdravia.
            V rámci prevencie zdôrazňujeme:
            1. správnu výživu, správny pomer jednotlivých zložiek stravy s dôrazom na bielkoviny, menej cukrov a maximálne obmedzovanie tukov. Dôležité sú minerály a vitamíny. Dnes odporúčaná lakto-ovo-vegetariánska strava sa osvedčuje v prevencii chorôb a hlavne chorôb civilizačných. Znamená dôraz na vegetariánstvo, čiže zdržanie sa mäsa, príjem ovocia, zeleniny a mliečnych výrobkov.
            2. primeraný denný rytmus  pod ktorým rozumieme pravidelné striedanie práce a odpočinku. Dôležité je, aby sa, pokiaľ je to možné práca stala záľubou. Pokojné riešenie vecí, vyrovnaný, harmonický prístup k životu osobná harmónia človeka v medziľudských vzťahoch doma aj na pracovisku sú prvým predpokladom vyrovnanej harmonickej osobnosti. Takáto osobnosť je odolnejšia voči stresom a záťažiam, teda aj voči stresu z počasia.
             3. pohybová aktivita je pre dnešného človeka mimoriadne potrebná. Ľudské telo bolo stvorené pre pohyb, ktorý sa mu nedá beztrestne upierať. Pohybová činnosť aktivuje všetky orgány organizmu, podieľa sa na odolnosti voči stresu. Dôležitý je pobyt a pohyb na čerstvom vzduchu, samozrejme primerane veku a zdravotnému stavu.
            4. fyziatrické procedúry ako bazén, sauna, masáže, elektroliečba rovnako prispievajú k prevencii meteorosenzitivity.
             5. Dobré výsledky prináša klimatoterapia a klimatoprofylaxia, kúpeľná liečba, dovolenkové a oddychove pobyty.
              6. jednou z najdôležitejších vecí je otužovanie. Metódy otužovania pre všetky vekové kategórie prípadne aj s prihliadnutím na zdravotný stav sú už dnes dobre prepracované.

Čo ale robiť, keď sme väčšinu týchto odporúčaní doteraz zanedbali a naša reakcia na počasie je neúnosná. Tu je možno  pristúpiť k úprave medikamentóznej liečby, samozrejme po porade    s ošetrujúcim lekárom. Ďalej je potrebné podľa možnosti zaťažujúce činnosti , vyžadujúce fyzické   resp. psychické vypätie odložiť na vhodnejší čas.

 Chráňte si zdravie aj pomocou antioxidantov...

Čo viete o  ANTIOXIDANTOCH ?

SUŠENÉ SLIVKY
Živiny: vitamíny A, B3 a B6, draslík, železo, vláknina
Účinok: V množstve antioxidantov neprekonateľne vedú. Okrem toho sú bohatým zdrojom vlákniny, pomáhajú udržiavať pod kontrolou krvný tlak, chránia srdce, podporujú mozgovú činnosť, dodávajú energiu, predchádzajú únave, zlepšujú rast vlasov a prospievajú pleti i očiam.
HROZIENKA
Živiny
: vitamíny skupiny B, draslík, prírodný cukor, vláknina

Účinok
: Pri namáhavej telesnej či duševnej práci vám dodajú energiu rýchlosťou blesku. Sú ideálnou maškrtou, pretože obsahujú ľahko stráviteľné cukry, kopec zdraviu prospešných látok, ničia voľné radikály a podporujú peristaltiku čriev.
ČUČORIEDKY
Živiny
: vitamíny C a E, betakarotén, myrtilín, železo, vláknina

Účinok: Najdôležitejšou zložkou čučoriedok je myrtilín, teda rastlinné farbivo s antioxidačným účinkom, ktoré chráni pred rakovinou a degeneratívnymi ochoreniami. Modrofialové bobule pôsobia priaznivo aj na hladinu cukru v krvi, regulujú trávenie, zlepšujú mozgovú činnosť a súlahôdkou pre oči.
ČERNICE
Živiny
: vitamíny C, E, kyselina listová, mangán, salicyláty, flavonoidy

Účinok
: "Čierne maliny" predchádzajú starnutiu pokožky a srdcovým ochoreniam. Sú bohatým zdrojom salicylátov - aktívnych zložiek, ktoré sa nachádzajú v acylpyríne a pomáhajú bojovať s infekciami. Niektoré štúdie ukázali, že salicyláty majú aj protirakovinové vlastnosti.
RUŽIČKOVÝ KEL
Živiny: vitamíny A a C, železo, sinigrín
Účinok: Ružičkový kel je veľmi vhodnou potravinou pri detoxikácii organizmu, pretože zvyšuje hladinu antioxidantu glutatiónu, ktorý pomáha pečeni zbavovať sa jedov. Sinigrín zabíja bunky, ktoré majú sklon stať sa rakovinovými.
BRUSNICE
Živiny: vitamíny A a C, triesloviny, organické kyseliny, minerálne soli
Účinok: Pôsobia dezinfekčne pri zápaloch obličiek a ochoreniach močového mechúra i močových ciest. Obsahujú látku, ktorá znemožňuje baktériám uchytiť sa v bunkovej výstelke, čím im bráni množiť sa. Okrem toho bojujú proti rakovine, infarktu a chorobám srdca.
JAHODY
Živiny: vitamíny B6 a C, betakarotén, mangán, kyselina listová a elagová
Účinok: jahody sú vynikajúcou zásobárňou vitamínu C (citrón sa môže pred nimi skryť), ktorý je nevyhnutný pri tvorbe kolagénu. Kyselina listová a elagová majú silné antikarcinogénne a protizápalové vlastnosti.
ŠPENÁT
Živiny: vápnik, horčík, zinok, karotenoidy, vitamíny skupiny B, vitamín C 
Účinok: Ak si ho budete servírovať pravidelne, spoľahlivo vás ochráni pred voľnými radikálmi a zaktivuje vaše črevá. 50 g špenátu pokryje dennú dávku horčíka, ktorý posilňuje srdce a cievy, aktivuje látkovú premenu a v súhre s vápnikom predchádza predčasnému rednutiu kostí.
MALINY
Živiny: vitamín B3 a C, kyselina listová, železo, mangán, flavonoidy, antokyaníny
Účinok: Vysoký obsah vitamínu C posilňuje imunitu a pomáha predchádzať mnohým neduhom, od srdcových chorôb až po očné problémy. Maliny účinne chránia aj pred baktériami a vírusmi, majú protizápalové vlastnosti a zabraňujú nepriaznivým zmenám v bunkách. Patria k najlepším ovocným zdrojom vlákniny a podporujú trávenie.
LUCERNA SIATA
Živiny: vitamíny skupiny B, vitamíny A, C a E, vápnik, horčík,fosfor, draslík, kremík, zinok
Účinok: Lucernové klíčky sú veľmi ľahko stráviteľné a nabité živinami, ktoré ocenia Každá bunka nášho tela musí denne odolávať približne 12 000 atakom voľných radikálov. najmä vaše oči, pokožka, srdce, nervy, mozog a imunitný systém. Lucerna je vhodná aj pre večne vyčerpaných, pretože odstraňuje duševnú i fyzickú únavu. Okrem toho zabraňuje predčasnému vypadávaniu vlasov.
BROKOLICA
Živiny: vitamíny skupiny B, vitamín C, betakarotén, vápnik, železo, zinok
Účinok: Okrem toho, že disponuje ochrannými látkami, ktoré pôsobia ako lapače radikálov, sa brokolica preslávila ako vynikajúci spevňovač kostí - dokonca lepší než jogurt. Má silné protirakovinové účinky, chráni pred infekciami a priaznivo vplýva na oči, kožu i nervy.
ČERVENÁ REPA
Živiny: železo, mangán, draslík, kremík, betakyanín, vláknina
Účinok: Vynikajúco prečisťuje krv a má protirakovinové vlastnosti. Podporuje prirodzenú obranyschopnosť organizmu tým, že napomáha regeneráciu bielych krviniek. Charakteristickú tmavočervenú farbu repe dodáva silný antioxidant betakyanín.
AVOKÁDO
Živiny: vitamíny skupiny B, vitamíny C a E, karotenoidy, draslík, zinok, luteín
Účinok: Výborne vyživuje pokožku a pomáha ju udržiavať jemnú a pružnú. Vysoký obsah omega-3 mastných kyselín odďaľuje tvorbu vrások a podporuje činnosť mozgu. Antioxidant luteín sa osvedčil ako prevencia očných a srdcovo-cievnych ťažkostí.
GRAPEFRUIT
Živiny: vitamín C, betakarotén, kyselina listová, lykopén, draslík, flavonoidy, vláknina
Účinok: Už polovica grepu na raňajky vám zlepší náladu, oživí imunitný systém a podporí trávenie. Veľké množstvo vlákniny zbaví telo jedovatých látok a zníži hladinu cholesterolu. Pri dlhodobejšom pojedaní grapefruitov stratíte aj pár nežiaducich "kilečiek".
ČERVENÁ PAPRIKA
Živiny: vitamín C a E, betakarotén, vitamíny B1, B2 a niacín, selén, zinok
Účinok: Neobyčajne vysoké množstvo vitamínu C, A a E robí z papriky obranného špecialistu, ktorý nedá šancu prechladnutiu, nádche ani chrípke. Paprika zároveň bojuje proti všetkým príznakom starnutia, vrátane degenerácie kože, chráni pred problémami s pamäťou a očnými ochoreniami.
ČEREŠNE
Živiny: vitamín C, draslík, vápnik, horčík, kvercetín, kyselina elagová
Účinok: Zapamätajte si, že čím tmavšie plody zoženiete, tým väčšiu porciu minerálnych látok dostane vaše telo. Čerešne prečisťujú krv a odvodňujú, vďaka čomu chránia srdce, krvný obeh, pečeň i obličky. Antokyaníny podporujú imunitu, kyselina elagová sa stará o zdravie pleti a vlasov.
KIVI
Živiny: vitamíny B, C, E, luteín, draslík, vláknina
Účinok: Pomáhajú predchádzať mnohým chorobám spojeným s vyšším vekom, od vysokého krvného tlaku až po nespavosť a vyčerpanosť. Vysoký obsah vlákniny podporuje trávenie a znižuje hladinu cholesterolu.
FAZUĽA
Živiny: kyselina listová, železo, mangán, draslík, bielkoviny, vláknina
Účinok: Kto by o nej povedal, že sa umiestni v top dvadsiatke potravín bohatých na antioxidanty! Okrem toho je vynikajúcim zdrojom bielkovín, ktoré sa starajú o vyrovnanú hladinu energie a udržiavajú bunky v dobrom stave.
CESNAK
Živiny: vitamíny B6 a C, vápnik, síra, s-alylcysteín
Účinok: Strúčik cesnaku je lepší ako antibiotiká, pretože si bez vedľajších účinkov dokáže poradiť s baktériami a hubami. Popritom upravuje hladinu tukov, cholesterolu a výborne zrieďuje krv, čím znižuje nebezpečenstvo infarktu. Síra asistuje pri tvorbe nových buniek a uchováva mladistvý vzhľad pokožky, vlasov a nechtov. S-alylcysteín zas pôsobí proti rakovine.
SEZAMOVÉ SEMENÁ
Živiny: vitamíny skupiny B, vitamín E, vápnik, železo, horčík, zinok, omega-6 a omega-9 mastné kyseliny
Účinok: Napriek tomu, že majú miniatúrne rozmery, stali sa symbolom nesmrteľnosti a starobylosti Indie. Sezam omladzuje, vyhladzuje vrásky, pomáha organizmu vyrovnať sa so stresom, podporuje imunitu, aktivuje činnosť nervov, mozgu a posilňuje srdce i kosti.
Zdroj: internet
             

                  Prípravky radu Daylong Vás spoľahlivo ochránia pred škodlivými účinkami slnečného žiarenia! Kupujte vo Vašej lekárni. 
                                                                                                    
 www.Daylong.sk

SEPTOLETE                                      www.krka.si/sk

Technické problémyDomovO autoroviReklamaAko sa chrániť...Kontakt